This blog post has moved to mozanunal.com

You should be redirected shortly, alternatively please click the following link

Rustik Ampul Gece Lambası Yapımı
Merhaba Arkadaşlar,
      Bu yazımda odam için yaptığım gece lambasından bahsedeceğim. Yazının başından belirtmek isterim projenin yapım aşamaları yüksek gerilimle uğraşmak gerektiriyor. Bu yüzden yeterli bilgi ve deneyimi olmayanlar için tehlikeli olabilir, kendilerinin denememelerini öneririm.
     Lambanın son hali aşağıdaki gibi devre temel olarak bi anahtar ve bir lambalar için dimmer düğmesinin devresini içeriyor.







Gerekli ilk malzememiz rustik ampul. Benim ampulümün duyu e 27 ve full parlaklıkta kendisi 40w harcıyor. Bu yünden çıkardığı ışık açısından verimliliğinin çok kötü olduğunu söyleyebilirim fakat genelde aydınlatmadan ziyade dekorasyon amacıyla kullanılıyorlar.




      Lamba şebeke gerilimiyle çalışıyor yani güç kaynağı bildiğimiz şebeke gerilimi. 




Kutuyu dremel yardımıyle düğmeler ve duy için oydum. 
Aşağıdaki gibi bir lamba dimmerin devresini çıkardım ve potansiyometresi yassı potansiyometreydi onu harici kabloyla kutunun dışarısına çıkardım. Kabloların hepsinin lehimlerini ve vidalananların sağlanlığını kontrol ettim. Son olarak kutuyu kapatıp vidaladım.


Dimmerin devresinin üzerinde aşırı akım sigortası da var bu da beni oluşabilecek tehlikeler için biraz rahatlattı.

İlgili resim

Projemizin son hali bu şekilde, soldaki düğmeden açıp kapanıyor sağdaki potansiyometre ile de lambanın parkalığı ayarlanıyor.


Aşağıdaki videodan kullanımını görebilirsiniz. Tekrar görüşmek üzere...






Etiketler: , ,